cica
14 مرداد 1401 - 07:32

هدف نهایی سران کفر و نفاق از تمامی طرح ها سلب ایمان مردم است

قم -عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: سردمداران کفر و استکبار به دنبال این هستند که امت‌ها اهل ایمان نباشند و هدف نهایی آن‌ها در مبارزه با اولیای الهی، گرفتن ایمان مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد مهدی میرباقری شامگاه پنجشنبه در مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم در هیئت ثارالله (ع) در مدرسه مبارکه فیضیه برگزار شد، به بیان موضوع وجود دو اِمامت در عالم پرداخت و افزود: هر کدام از این دو امامتی که خداوند متعال در آیات شریف الهی از آن نام برده‌است، دارای مختصات و ویژگی‌هایی است.

خبرنگار مهرع)استاد میرباقری با اشاره به برخی از آیات قرآن کریم پیرامون حضرت ابراهیم (ع) بیان داشت: خداوند متعال در آیه ۱۲۴ سوره مبارکه «بقره» بحث از امامت حضرت ابراهیم (ع) را به میان می‌آورد و مراحل رسیدن ایشان را به مقام امامت را بیان می‌فرماید.

ع)ع)وی در ادامه به یکی از مهمترین امتحانات حضرت ابراهیم (ع) اشاره‌کرده و اظهار داشت: ابتلاء به «کلمات» الهی مهمترین امتحان در مسیر امامت ایشان است و این کلمات الهی همان کلماتی است که خداوند متعال بعد از داستان هبوط حضرت آدم (ع، برای پذیرش توبه‌ی ایشان، به جناب آدم (ع) القا کرده‌است.

ع)هبوطع،ع)استاد سطوح عالی حوزه علمیه در ادامه، ضمن اشاره به ابتلای حضرت ابراهیم (ع) با هر یک از معصومین (ع، این احتمال را تقویت کرد، که شاید ابتلای ایشان به سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ماجرای ذبح حضرت اسماعیل (ع) بوده‌است.

ع)ع،ع)ع)میرباقری افزود: بعد از آنکه حضرت ابراهیم (ع) از همه امتحانات الهی با موفقیت خارج شد، خداوند متعال او را به مقام امامت برگزید. همان مقامی که مقام «صاحب الامر» بودن است و امکانات الهی در مسیر تحقق و راهبری امت اسلامی در اختیار امام قرار می‌گیرد.

ع)الامرعضو مجلس خبرگان رهبری با استفاده از این آیه‌ی شریفه و آیات دیگر قرآن کریم، که به مسئله امامت حضرت ابراهیم (ع) پرداخته است، مقام و هم چنین شکل گیری امت ایشان را ذیل مقام و تشکیل امت نبی گرامی اسلام و ائمه معصومین (ع) دانسته و خاطر نشان کرد: یکی از شرایطی که خداوند متعال برای اعطای مقام امامت برشمرده‌است، مسئله ظلم و تعدی است. در حقیقت بر اساس آیه شریفه قرآن «لا ینال عهدی الظالمین»، عهد الهی که همان مقام امامت می‌باشد به اهل ظلم و تعدی نمی‌رسد.

ع)گیریع)لاینالالظالمینتعدی و ظلم به مقام نبی گرامی اسلام و حضرات معصومین (ع)، اصل ظلم است

تعدی و ظلم به مقام نبی گرامی اسلام و حضرات معصومین (ع)، اصل ظلم استتعدی و ظلم به مقام نبی گرامی اسلام و حضرات معصومین (ع)، اصل ظلم استع)استاد میرباقری سپس به شاخص‌ترین خصوصیت اهل ظلم اشاره‌کرد و افزود: تعدی و ظلم به مقام نبی گرامی اسلام و حضرات معصومین (ع)، اصل ظلم است. لذا آن کسی که حق امیرالمؤمنین (ع) را که امامت و رهبری امت است، به ناحق مورد تعدی قرار بدهد، بالاترین ظالم است و به تعبیر آیات شریف قرآن کریم، این شخص «ظلوم» و «جهول» می‌باشد چرا که شانه‌ی خود را زیر بار مسئولیتی برده است که توانایی و امکانات برعهده گرفتن این مسئولیت از جانب خداوند متعال به او داده نشده‌است.

ع)ع)ظلومجهولوی در ادامه به تبیین وظایف حضرت ابراهیم (ع) در مسیر امامت خود پرداخت و افزود: «اقامه صلاۀ» و «تطهیر بیت» دو مسئولیت مهم جناب ابراهیم (ع) است که خداوند متعال، این دو تکلیف را بر عهده ایشان گذاشته‌است.

ع)صلاۀع)استاد میرباقری سپس به معنای این دو مقام اشاره‌کرد و بیان داشت: اقامه صلاۀ یعنی آماده سازی امت برای برپایی ولایت اهل بیت (ع) و تطهیر بیت یعنی ارجاع مردم به مقام حضرات معصومین (ع) برای از بین رفتن ناپاکی‌های ظاهری و الودگی‌هایی که در عبور از دار دنیا ممکن است به آن مبتلا شده باشند.

صلاۀع)ع)رئیس فرهنگستان علوم اسلامی در فرازهای پایانی سخنان خود با اشاره به این مطلب که سردمداران کفر و استکبار به دنبال این هستند که امت‌ها اهل ایمان نباشند و هدف نهایی آن‌ها در مبارزه با اولیای الهی، گرفتن ایمان مردم می‌باشد، بیان داشت: «بلد امن» ی که خداوند متعال در آیات مربوط به امامت حضرت ابراهیم (ع) از آن نام می‌برد، همان مقام ولایت و تبعیت از حضرات معصومین (ع) است که مردم با ورود در این وادی، به امنیت ظاهری و باطنی که همان حفظ ایمان است، می‌رسند.

یع)ع)استاد میرباقری در پایان افزود: کفار و سران اهل نفاق هم با ورود در وادی بلد امن، با اینکه اهل شیطنت می‌باشند، از متاع قلیل و امکانات الهی به صورت محدود بهره مند می‌شوند، ولی باید بدانند قطعاً سرانجامشان خلود در آتش دوزخ می‌باشد.

متاع

منبع: مهر
شناسه خبر: 535239